Τα τελευταία 11 χρόνια που δραστηριοποιούμαι στο χώρο του SEO, έχω μάθει πολλά πράγματα τα σημαντικότερα εκ των οποίων συνοψίζονται σε αυτό εδώ το άρθρο.
Μαζί με αυτά, έχω καταλήξει και στα 3 σημαντικότερα λάθη SEO που ακόμα και σήμερα γίνονται κατ’ εξακολούθηση περιορίζοντας τη δυνατότητα των ιστοσελίδων να αποδώσουν καλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Χωρίς λοιπόν να μακρηγορώ, αυτά είναι τα 3 σοβαρότερα SEO λάθη που θα πρέπει να αποφύγεις το 2023.
Σημαντικά SEO Λάθη να Αποφύγεις το 2023
Μετατόπιση πρόθεσης αναζήτησης
Αν θέλεις να μάθετε τι ακριβώς είναι η πρόθεση αναζήτησης (search intent) και το πόσο σημαντική είναι, δεν έχεις παρά να διαβάσεις αυτό εδώ το άρθρο.
Τα αποτελέσματα στη Google δεν παραμένουν τα ίδια, απεναντίας αλλάζουν διαρκώς με νέους τύπους περιεχομένου να αντικαθιστά προηγούμενους.
Για παράδειγμα, μπορεί για μια φράση αναζήτησης η Google να θεωρούσε ως βέλτιστο αποτέλεσμα παλαιότερα ένα URL προϊόντος, ενώ σήμερα ένα άρθρο.
Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι και εμείς θα πρέπει να προσαρμόσουμε τον τύπο περιεχομένου, άρα και την στρατηγική μας, αντιστοίχως εξετάζοντας αν θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα νέο URL, να ενοποιήσουμε υπάρχοντα URLs ή ακόμα και να ανακατευθύνουμε ένα URL σε κάποιο άλλο που εξυπηρετεί καλύτερα την συγκεκριμένη πρόθεση αναζήτησης.
Μην κάνεις λοιπόν το λάθος να θεωρείς ότι το περιεχόμενο που δημιούργησες πριν μερικά χρόνια οφείλει να είναι και σήμερα κορυφαίο (σύμφωνα με τον αλγόριθμο της Google)!
Υπερ… βελτιστοποίηση (over optimisation)
Και ναι αυτό μπορεί να το συναντούσαμε σε μεγάλο βαθμό πριν μερικά χρόνια και να “λειτουργούσε”, αλλά πλέον με την εξέλιξη του αλγορίθμου, απλά ξέχασε το!
Αν λοιπόν χρησιμοποιείς δεκάδες φορές το ίδιο keyword σε μια σελίδα, ή linkάρεις με exact match anchors (εσωτερικά ή εξωτερικά) τότε μάλλον ήρθε καιρός να πας παρακάτω.
Πρόσφερε στους χρήστες σου την εμπειρία που τους αξίζει και, πίστεψε με, η Google θα σε ανταμείψει για αυτό.
Περιεχόμενο χωρίς καμία αξία
Πολλές από τις παλαιότερες ιστοσελίδες υποφέρουν από το γεγονός της ύπαρξης υπερβολικού περιεχομένου το οποίο έχει δημιουργηθεί άναρχα, χωρίς κανένα προγραμματισμό και παραμένει χωρίς καμία επικαιροποίηση για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αλλά και οι νεότερες ιστοσελίδες αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα όταν προσπαθούν λανθασμένα να εφαρμόσουν το… content is the king!
Όχι λοιπόν. Το… “όσο περισσότερο περιεχόμενο, τόσο και καλύτερα”, δεν ισχύει! Κάθε κομμάτι περιεχομένου που δημιουργείς θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις και να καλύπτει συγκεκριμένο σκοπό.
Η δημιουργία περιεχομένου χωρίς πλάνο που να στοχεύει στην ανάπτυξη της εταιρίας, είναι απλά χάσιμο χρόνου, άρα και χρήματος.
Αν λοιπόν το traffic της ιστοσελίδας σου έχει φθίνουσα πορεία, είμαι σίγουρος ότι αντιμετωπίζει τουλάχιστον ένα από τα παραπάνω προβλήματα – συνήθως συνδυασμό των παραπάνω.
Αν χρειαστείς οποιαδήποτε βοήθεια, είμαι στη διάθεση σου.
Με έδρα στην Αγγλία, βοηθώ επιχειρήσεις να αναπτύξουν τo online αποτύπωμα τους μέσω υπηρεσιών performance marketing – Search Engine Optimisation (SEO), Google & Bing Ads, Content / Inbound Marketing & Conversion Rate Optimisation (CRO).